luni, 17 noiembrie 2008

stiati ca -insulina


insulina este considerata un hormon care ajuta la depunerea de grasime si prin urmare controlul nivelului insulinei este vazut ca una din cheile succesului unui regim. unii au mers chiar pana la a vedea controlul insulinei ca esential si prin urmare recomanda evitarea carbohidratilor, uitand ca si proteinele/aminoacizii sunt insulinogenici

cu toate ca insulina are un rol in antagonizarea efectelor HSL legate de mobilizarea grasimii (nu este singura substanta care face asta), un alt hormon (ASP) are ca functie primara depunerea de grasime (lipogeneza in adipocite), independent de orice crestere a nivelului de insulina

evitarea carbohidratilor sau a celor cu indice glicemic mare intr-un regim de slabire este o masura exagerata, atata timp cat exista un deficit caloric

deficit caloric si suficiente proteine (un minim de 1g/kg corp, ideal in jur de 2-3 g/kg corp), grasime sau carbohidrati dupa preferinte si in functie de activitate (mai mult sport, mai multi carbohidrati)

carbohidratii sunt in general mai ieftini si mai buni la gust :-)


10 comentarii:

  1. 3 grame de proteina/kg ... hai sa fim seriosi. In deficit caloric si 2 grame ar fi prea mult in multe cazuri. La 1,5 grame cu regimul bine pus la punct creste masa musculara in deficit(calculat la saptamana).

    RăspundețiȘtergere
  2. exista avantaje legate de un nivel crescut de proteine, inclusiv legate de satietate

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/protein-requirements-for-strength-and-power-athletes.html

    RăspundețiȘtergere
  4. A, si daca vrei sa fii serios, fa-ti un blog al tau in care scrie asa: eSerban e un idiot care da sfaturi aiurea !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Da` nu te`am facut nici idiot si nici n`am zis ca dai sfaturi aiurea, nici macar n`am insinuat asta, chiar nu era cazul sa te ataci asa tare.
    De acord cu ce scrie in linkul ala dar tu pana acum te adresai unui alt grup decat cel prezentat acolo.
    O sa am grija sa nu mai postez... nu era intentia mea sa incurc. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. poti sa postezi orice, dupa cum vezi nu sterg nimic. m-a deranjat partea cu "hai sa fim seriosi", de parca eu scriu aici la misto, asa

    RăspundețiȘtergere
  7. Da,ai dreptate, mi`a scapat, nu mi`am dat seama cand am scris, imi cer scuze pentru impertinenta.
    Raman in continuare totusi la ideea ca 3 grame sunt prea multe pentru marea majoritate. Ai dreptate in legatura cu satietatea dar sunt si alti macronutrienti care pot fi folositi pentru controlul apetitului. In schimb cu cat cresti cantitatea de proteine cu atat creste gradul de gluconeogeneza care are parti negative:
    http://forum.getfit.ro/showpost.php?p=7002&postcount=7

    RăspundețiȘtergere
  8. All treatments for obesity, including dietary restriction of carbohydrates, have a goal of reducing the storage of fat in adipocytes. The chief enzyme responsible for the mobilization of FFA from adipose tissue, i.e., lipolysis, is thought to be hormone-sensitive lipase (HSL)

    A little compound called acylation stimulation protein (ASP) has been described as "the most potent stimulator of fat storage in the fat cell"

    RăspundețiȘtergere